knjige za djecu

Mojih prvih 1000 riječi – slikovni rječnik

1

Autorica: Thea Feldman

Prevoditelj: Robert Mlinarec

Tvrdi uvez, 137 str.

Izdavač: Egmont, 2017.

Knjiga Mojih prvih 1000 riječi – uz likove iz omiljenih Disneyevih filmova, uz tvrde korice i kvalitetan uvez, priličan broj stranica, bogatu likovnu opremu i sve ilustracije u boji – je jedna od onih knjiga koje postanu prave obiteljske riznice sjećanja. Jer uz nju vaše dijete prvi put kaže: “titoban” (kišobran), prvi put kaže: “tojeno” (koljeno). To je knjiga koja se istroši po rubovima korica od čestog listanja, ali je i dovoljno kvalitetna da to može izdržati jer je izdavač upravo to i predvidio. Što je dijete starije – knjiga je dragocjenija. Znate već kako to ide 🙂

Riječi, pojmovi, simboli i to njih 1000. Koliko samo usvojenih vještina u ranoj dobi stoji iza imenovanja predmeta na slici? Djeca često prepoznaju i pokazuju predmet na  slici puno prije nego što znaju izgovoriti pojam o kojem je riječ. Koliko ste puta djetetu rekli: “Gdje je medo? Pokaži mi.” I dijete prstićem točno i precizno, rado i s puno sigurnosti pokazuje medu i ostale predmete koje vi imenujete. Zatim i samostalno kreće u imenovanje. Uočava, prepoznaje i izgovara. Opet i opet. Uživaju u tom procesu kada ga jednom otkriju. Cijela znanost o razvoju govora stoji iza ove, za ovu priliku, pojednostavljene priče.

Slikovni rječnici, poput ovog potpomažu spomenute procese i potiču ih na vrlo primjeren i nenametljiv način. Riječi i njihov način prezentacije u ovoj knjizi primjereni su istraživačkim potrebama djece, pomažu u stvaranju slike svijeta oko sebe, podržavaju želju za učenjem, listanjem i istraživanjem sadržaja. I to na više razina. Tu su likovi iz djeci omiljenih animiranih filmova o kojima će rado i s posebnim žarom razgovarati. Spomenuti likovi nose riječi i poznate i nepoznate, pomažu u njihovom slušanju, percipiranju, ponavljanju i učenju.

Sadržaj knjige usmjeren je na poticanje bogaćenja dječjeg rječnika čime izravno utječe i na samopouzdanje djeteta, sigurnost, maštu, izražavanje, govor, spoznajni razvoj, suradnju i sl.

Knjiga je podijeljena u pet cjelina, a svaka od njih uvodi dijete u drugu temu. Na kraju knjige je i abeceda.

U cjelini Dom i obitelj između ostalih nalaze se i teme:

  • Mikijeva kuća: vrata, garaža, krov, prozor, vrt, ograda…
  • Vlatkin vrt: grablje, biljke, crv, sjemenje, zemlja, lopatica, puž i druge riječi
  • Blagovaonica Ljepotice i Zvijeri: ubrus, čajnik, čaša, vilica, vrč, stol, pladanj.
  • Večera za dvoje za Damu i Skitnicu: riba, jaja, jogurt, kruh, čaj, sol, riža…
  • Snjeguljičina jabuka i voćna gozba: trešnje, kruška, limun, breskva, pa i papaja i drugo voće
  • Bundeva odvozi pepeljugu na bal – riječi: cvjetača, paprika, salata, grah i drugo povrće
  • Pepeljuga odijeva miša s 38 riječi odjevnih predmeta

7

Neke od tema u cjelini Grad i društvo su:

  • Miki i prijatelji obilaze grad: cesta, kiosk, autobus, semafor…
  • Mini u robnoj kući
  • 101 dalmatiner u slastičarnici
  • Aladin se želi provozati

8

U cjelini Zabava upoznat ćete:

  • Dambo u cirkusu: klaun, šator, mreža, trapez, krotitelj…
  • Igra u parku s Damom i Skitnicom
  • Na igralištu s Mikijem
  • Gospođica Bianca slika: kist, glina, boja, paleta, portret…
  • Aladin na paradi,
  • Mačke iz visokog društva vole glazbu: gitara, note, truba, gudalo, violina

9

U cjelini Životinje i priroda su:

  • U savani sa Simbom; žirafa, gnu, lavica, slon, zebra…
  • Lilina knjiga divljih životinja
  • Bambijevi šumski prijatelji
  • Ariela se igra u moru
  • Cvjetkovo omiljeno cvijeće, itd

2

U cjelini Što trebam znati?

  • Pinokio postaje stvaran dječak – dijelovi tijela
  • Osjećaji s patuljcima
  • Godišnja doba s Bambijem
  • Jedna godina princeza: mjeseci i dani u tjednu
  • Koliko je tu dalmatinera: brojevi i količina
  • Traženje oblika u zemlji čudesa: geometrijski likovi
  • Pocahontas promatra boje
  • Aladinove omiljene suprotnosti
  • Igra skrivača sa Simbom i Nalom ( daleko/blizu, dolje/gore, ispod/iznad)

15

I još puno, puno toga unutar svake cjeline i na svakoj stranici. Tu su i zadaci poput: Možeš li pronaći pet puževa i to i riječju i slikom. Ukoliko dijete nije svladalo količinu vezanu uz znamenku, pomaže mu ilustracija s pet puževa kako bi razumjelo zadatak. Znate i sami da djeca izvrsno zapažaju detalje tako da je ovo izdanje prava bogata riznica za male znatiželjne glave. Ono što je sigurno – djeca će vas iznenaditi zapažanjem, pitanjima i načinima korištenja. Npr. vidjela sam da djeca traže na većoj slici – predmete s manjih slika, tako da osim bogatog rječnika što ova knjiga prvenstveno jest, ovo je prava zbirka različitih aktivnosti za poticanje dječjeg razvoja od rane dobi pa sve do nižih razreda osnovne škole jer cjelina Što trebam znati lijepo usklađena s programom prvog razreda.

Igrajte se. Tako se najbolje uči.

Napisala: Sanja Margeta

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s